W dniu 25 stycznia 2025 odbył się Bal Studniówkowy dla uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im.J.Piłsudskiego. Młodzież klas 5 Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych, Technikum Weterynarii oraz Technikum Mechanizacji Rolnictwa i Agrotroniki bawili się w dworku "Pan Tadeusz". Studniówkowy bal rozpoczął się o godz 18:00. Na początku maturzyści i ich rodzice podziękowali pani Dyrektor Szkoły, wychowawcom oraz nauczycielom za trud wychowania, wręczyli kwiaty. Nie obyło się bez wzruszeń podczas wystąpienia pani dyrektor oraz przedstawiciela rodziców. Następnie uczniowie zatańczyli tradycyjnego poloneza, który jest nieodłącznym elementem każdej studniówki. Po polonezie był czas na poczęstunek, grupowe zdjęcie i zabawę z wodzirejem do samego rana.

 

 

_DSC0848.jpg _DSC0849.jpg _DSC0888.jpg _DSC1050.jpg _DSC1057.jpg _DSC1091.jpg _DSC1114.jpg _DSC1131.jpg _DSC1240.jpg _DSC1245.jpg _DSC1325.jpg _DSC1582.jpg _DSC1765.jpg _DSC1789.jpg _SS19349.jpg _SS19409.jpg _SS19552.jpg _SS19752.jpg  

W dniu 23 stycznia odbył się szkolny etap Olimpiady Młodych Producentów Rolnych w którym wzięło 10 uczniów. 5 najlepszych uczniów będzie reprezentować szkołę w eliminacjach wojewódzkich, które odbędą się 12 lutego w ZSCKR w Potoczku.
Wyniki przedstawiają się następująco:
1 miejsce - Szymon Chojarski
2 miejsce - Jeremiasz Ryl
3 miejsce ex aequo Przemysław Dąbrowski i Wojciech Mamczarz
5 miejsce - Julian Suprun

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów

Osobami odpowiedzialnymi za przeprowadzenie eliminacji szkolnych oraz przygotowanie uczniów do kolejnych etapów są Pani Małgorzata Mamełka i Pan Mateusz Zarzycki.

29 uczniów klas trzecich i czwartych ZSCKR w Okszowie przystąpiło w dniu 22 stycznia 2025 r. do sprawdzenia swojej wiedzy na temat Unii Europejskiej.  
Szkolny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej miał na celu zainteresowanie uczniów zagadnieniami związanymi z miejscem Polski w Europie oraz funkcjonowaniem Wspólnoty. Uczestnicy konkursu zmierzyli się z trudnymi pytaniami zamkniętymi obejmującymi początki tworzenia Wspólnoty, rozszerzania jej o kolejne państwa oraz zasadami współistnienia a także z pytaniem otwartym dotyczącym problemów Unii Europejskiej.
Poziom wiedzy był wysoki, każdy z uczestników wykazał się znajomością zarówno historii Unii Europejskiej jak i jej współczesności.
 
Komisja konkursowa po sprawdzeniu prac przyznała:
I miejsce Bartłomiejowi Radko – kl. 4PTB
II miejsce Szymonowi Chojarskiemu – kl. 3BTa
III miejsce Kacprowi Sokołowskiemu – kl. 4BT
oraz wyróżnienie Bartłomiejowi Gilewskiemu – kl. 3BTb.
Zwycięzcy otrzymali z rąk Pani Edyty Szymczuk - Dyrektor ZSCKR w Okszowie nagrody rzeczowe, natomiast wszyscy uczestnicy drobne upominki.  
Nad całością czuwały Panie: Anna Oleszczuk i Jadwiga Wosk

1.jpg 1000021606.jpg 1000021610.jpg 1000021611.jpg 1000021613.jpg 1000021623.jpg 1000021626.jpg 1000021628.jpg 1000021630.jpg 1000021633.jpg 1000021642.jpg 1000021644.jpg  

16 stycznia 2025 roku uczniowie klasy 3PT z Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Okszowie uczestniczyli w warsztatach pt.: „Metody oceny stanu odżywienia”, prowadzonych przez dr hab. inż. Zuzannę Goluch z Katedry Dietetyki, wraz ze studentami III roku kierunku Dietetyka i żywienie zbiorowe, w Pracowni Dietetycznej, znajdującej się Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej PANS w Chełmie.
Podczas warsztatów uczniowie zostali zapoznani z historią antropometrii, terminologią antropometrii żywieniowej, a następnie z podstawowym instrumentarium antropometrycznym, techniką dokonywania pomiarów antropometrycznych, a także obliczaniem na ich podstawie wskaźników stanu odżywienia oraz ich interpretacją.
U osób chętnych dokonano podstawowych pomiarów antropometrycznych (masy i wysokości ciała, obwodu talii i bioder, obwodu ramienia) i na ich podstawie wyliczono wskaźniki stanu odżywienia. Przeprowadzono również badanie składu komponentowego ciała człowieka (zawartości masy tłuszczowej i beztłuszczowej, wody całkowitej) metodami pomiarów fałdów skórno-tłuszczowych (kaliperem Harpendena z oprogramowaniem) oraz bioimpedancji elektrycznej BIA (Bioelectrical impedance analysis). Badanie BIA przeprowadzono urządzeniami typu fitness oraz profesjonalnymi (Charder MA 810 i Bodystat 1500) celem pokazania rozbieżności w uzyskanych wynikach składu ciała. Badanie składu ciała, wykonywane w gabinecie przez dietetyka, odbywa się z wykorzystaniem profesjonalnych urządzeń, co umożliwia uzyskanie wiarygodnych wyników i przygotowanie na ich podstawie dietoterapii dla pacjenta.
Podczas spotkania odbyły się także warsztaty na temat aminokwasów, prowadzone przez 
dr Agnieszkę Michalską z Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka i Rolnictwie. Podczas wykładu uczniowie dowiedzieli się, że organizm człowieka potrzebuje 20 różnych aminokwasów, by utrzymać prawidłowy przebieg wielu procesów życiowych, takich jak budowa białek czy też synteza neuroprzekaźników. A także, że część aminokwasów nie jest syntetyzowana przez organizm, w związku z czym powinna być dostarczana wraz z codzienną dietą lub w formie suplementów diety. Zdobyli też informacje czym są aminokwasy egzogenne i endogenne oraz jakie są właściwości aminokwasów i czym grozi niedostateczna ich podaż w diecie. W drugiej części wykonywali doświadczenia, podczas których wykrywali aminokwasy w roztworach. Z dbałością o bezpieczeństwo przeprowadzili reakcje kasntoproteinową oraz Fola. Następnie dokonali obserwacji i wyciągnęli wnioski. Było to cenne doświadczenia dla naszych uczniów.

1.jpg 1000021486.jpg 1000021488.jpg 1000021489.jpg 1000021498.jpg 1000021508.jpg 1000021509.jpg 1000021512.jpg 1000021665.jpg 1000021668.jpg 1000021671.jpg 1000021674.jpg 1000021677.jpg 1000021680.jpg 1000021683.jpg 1000021686.jpg 1000021689.jpg 1000021692.jpg 1000021695.jpg 1000021698.jpg 1000021704.jpg 1000021707.jpg 1000021710.jpg 1000021713.jpg 1000021716.jpg 1000021719.jpg 1000021722.jpg  

Kolejny uczeń naszej szkoły osiągnął sukces!

Zakończył się IV ogólnopolski konkurs filmowy „Świat się kręci wokół wsi”. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi przyznał nagrody i wyróżnienia w konkursie, którego podstawowym celem jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku polskiej wsi i zawodu rolnika, przede wszystkim w oczach młodych ludzi. Uhonorowane zostały prace konkursowe, które zajęły miejsca od 1 do 9 w rankingu zgłoszeń. Konkurs był skierowany do młodych mieszkańców wsi i miast, w wieku od 16 do 30 lat.
 
Uczeń Naszej Szkoły Michał Ślązak uczęszczający do klasy 3 technikum mechanizacji rolnictwa i agrotroniki zajął 8 miejsce na 53 zgłoszone filmy i otrzymał nagrodę finansową.
W przygotowanie filmu zaangażowany był również Przemysław Dąbrowski z równoległej klasy, a opiekunem uczniów był Pan Mateusz Zarzycki.
 
Link do filmu Michała:
 
Informacje o laureatach konkursu oraz nagrodach i wyróżnieniach zostały opublikowane na stronie
 
Nagrodzone filmy można obejrzeć na kanale Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w serwisie YouTube, pod adresem:
 
Konkurs miał na celu ukazanie wsi jako miejsca z nowymi perspektywami do życia i rozwoju zawodowego, szczególnie dla ludzi młodych. Filmy mają przekonać, że życie na wsi ma wiele pozytywnych aspektów, a rolnik to zawód z przyszłością. Filmy prezentują również pozytywny wpływ 20-letniego członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Prace konkursowe pokazują odbiorcom filmów, że rolnictwo to ważna gałąź gospodarki narodowej, w której efektywnie wykorzystuje się fundusze unijne. Filmy przedstawiają rolników jako tych, którzy zapewniają bezpieczeństwo żywnościowe, pielęgnują tradycję i dziedzictwo kulturowe polskiej wsi oraz adaptują trendy w zakresie ekologii i ochrony środowiska.
 
Gratulujemy wszystkim laureatom👏👏👏

Zachęcamy również do udziału w kolejnych edycjach konkursu.

Podkategorie