Wycieczki szkolne to doskonała odskocznia od szarej codzienności i ciągłej nauki. Rozwijanie własnych umiejętności oraz wiedzy to jedno, ale znalezienie chwili na odrobinę relaksu to równie ważna sprawa.

Możemy śmiało powiedzieć, ze nasz 3-dniowy wyjazd był wycieczką turystyczno - krajoznawczą oraz edukacyjną (historyczną). Odwiedziliśmy kilka pięknych miast, byliśmy w 3 województwach, zobaczyliśmy wiele zabytków i ciekawych miejsc.

Pierwszym punktem w programie wycieczki był Malbork. Mieliśmy możliwość spacerować po dziedzińcu Zamku Krzyżackiego oraz jego komnatach i korytarzach. Poznaliśmy historię zamku dzięki audioprzewodnikom.

Tuż po zakwaterowaniu w Sztutowie - na obszarze Żuław Wiślanych, wybraliśmy się na plażę. Niektórzy z nas po raz pierwszy zobaczyli polskie morze. Dwóch śmiałków zażyło orzeźwiającej kąpieli.

Drugiego dnia wyruszyliśmy do Trójmiasta. Byliśmy w niezwykle ważnym miejscu w historii Polski – Westerplatte, kojarzonym jednoznacznie z momentem wybuchu II wojny światowej. Wszystko to za sprawą bitwy o Westerplatte, która polegała na obronie Wojskowej Składnicy Tranzytowej przed atakiem wojsk III Rzeszy. Zwróciliśmy tam uwagę na pewien napis, jakże bardzo wymowny w dzisiejszych czasach: Nigdy więcej wojny.

Słońce, plaża i molo, pyszne gofry i lody – to wszystko mieliśmy w Sopocie, nadmorskim kurorcie.

GALERIA

Gdańsk - choć ma ponad tysiąc lat, zachwyca nowoczesnością. Miasto dumne ze swojej niezwykle bogatej historii, otwarte na świat i na przyszłość, z widokiem na Bałtyk, port, Motławę. Spacer Traktem Królewskim, dla odważnych śmiałków wejście na wieżę kościelną Katedralnej Bazyliki Mariackiej, portowe widoki – to wszystko podczas drugiego dnia naszej podróży.

Tuż po kolacji, pojechaliśmy w stronę Krynicy Morskiej, by zobaczyć oddany do użytku w 2022 roku, Kanał Żeglugowy przez Mierzeję - Przekop Mierzei Wiślanej.

W miejscu noclegowym wieczorna gra w kosza, dyskoteka.

Ostatniego dnia naszej wyprawy Szlakiem Zamków Gotyckich, odwiedziliśmy Ostródę. Miasto turystyczne na Mazurach, w rejonie Polski uznawanym za jeden z 7 Cudów Natury. W ostatnich latach parokrotnie zdobywała tytuł najpopularniejszej miejscowości turystycznej oraz Letniej Stolicy Warmii i Mazur.

Mogliśmy tam zrelaksować się nad Drwęcą - jednym z pięciu jezior znajdujących się w Ostródzie oraz zwiedziliśmy najsłynniejszy zabytek w mieście - zamek krzyżacki. W tym zamku przebywał sam Napoleon Bonaparte oraz przez pewien okres czasu złożone były tu zwłoki, poległego w walce, wielkiego mistrza Ulryka von Jungingena.

Na zakończenie przygody zwiedziliśmy Zamek w Nidzicy – kolejny zamek krzyżacki na trasie naszej wycieczki. Odbywają się tutaj Średniowieczne Jarmarki Nidzickie. Po zamkowych komnatach prowadził nas przewodnik, zapoznając jednocześnie z historią zamku i czasów średniowiecza.

Warto wspomnieć, iż wycieczka w większości została zrealizowana dzięki Bonom Turystycznym. Chcieliśmy aby nasza młodzież mogła poznać część naszego pięknego kraju i wykorzystać otrzymane bony.

Dziękujemy uczniom oraz opiekunom za wspólny wyjazd. Mamy nadzieję, ze zaszczepiliśmy w młodzieży chęć podróżowania i poznawania świata. Opiekę sprawowali: Zbigniew Latusek, Robert Sioma, Małgorzata Błaszak.

Podziękowania także dla biura podróży Very Aktywni z Chełma oraz Bielak Transport-Bus z Kocudzy Drugiej za bezpieczną podróż.